تخریب ۳۱ ساخت و ساز غیرمجاز در همدان 

یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان گفت: تعداد ۳۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی همدان قلع و قمع و تخریب شد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان این ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی روستای شورین شهرستان همدان به مساحت هزار و ۳۱۰ متر شامل بنا، دیوارکشی، فنس کشی، محوطه سازی، سکو و پی کنی تخریب شد.

بر اساس این گزارش مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند و با توجه به اخذ تعهد قبلی از مالکان متخلف مبنی بر جمع آوری مستحدثات (محوطه‌هایی است که در کنار ساختمان اصلی احداث می‌شود) توسط آن‌ها در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات (تبصره ۲ ماده ۱۰) مورد قلع و قمع قرار گرفتند.

مساحت کل زمین‌های زراعی سه هکتار و به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد تومان بوده که با دستور قضایی و همکاری عوامل انتظامی، شهرداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان به حالت اولیه بازگردانده شدند.

ساخت و ساز‌های تخریب شده جزو باغ‌های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت.

شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

برخی از مردم فریب وعده‌های دلالان را می‌خورند و با صرف هزینه‌های بالا اقدام به خرید باغ‌های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آن‌ها ساخت و ساز شده است می‌کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار